Viskas, ką reikia žinoti apie garantinį prekių remontą

garantinis remontasVisi pirkdami įvairiausias prekes tikimės, kad jos tarnaus ilgai, o jei taip nebus, tuomet bus būtinai nemokamai taisomos. Garantinis remontas yra gamintojo teikiama nemokama paslauga, kuria kiekvienas klientas turi galimybę naudotis visą gamintojo nustatytą laikotarpį. Tokio remonto paslaugas tam tikru nustatytu lygiu bei būdu atlieka pats gamintojas arba jo įgaliotas partneris, teikiantis aptarnavimo paslaugas. Garantinės sąlygos ir konkretaus įrengimo naudojimo instrukcija apibrėžia visas garantinio aptarnavimo sąlygas bei kai kuriais atvejais atsisakymą jas suteikti.

Garantinis remontas, jei atitinka visas sąlygas, paprastai yra suteikiamas klientui prekę pristačius į nurodytą aptarnavimo centrą. Jei yra nurodyta, jog gamintojas apmoka kurjerių paslaugas, tuomet įrangos klientui pačiam pristatyti nereikia. Tuo pasirūpina kurjeriai, kurie, kai klientas to iš anksto reikalauja, sutaisytą prekę nemokamai savininkui grąžina. Atsižvelgiant į taisytinos prekės tipą, garantinis remontas, gali būti atliekamas ir kliento namuose. Akcentuotina, kad gamintojo numatytas įrangos aptarnavimo laikas ir siūlomų garantinių paslaugų spektras visais atvejais gali skirtis, priklausomai nuo komponentų, keičiamų remonto eigoje. Su visomis garantinio aptarnavimo sąlygomis klientas privalo susipažinti pirkdamas prekę ir įsitikinti, kad visos sąlygos atitinka jo poreikius. Taip nesunku sužinoti, kokias garantinio aptarnavimo sąlygas siūlo kitos įmonės ir išsirinkti jums priimtiniausią variantą.

Lietuvoje oficialiai platinamos visos garantinės sąlygos privalo būti pateikiamos lietuvių kalba atspausdintos kartu su įrangos instrukcija. Jos yra privalomos ne tik prekės gamintojui, tačiau ir pirkėjui, kaip įsigytos įrangos naudotojui. Įsigydamas prekę jūs tuo pačiu įsipareigojate laikytis visų įrangos gamintojo jau nustatytų garantinių sąlygų ir vadovautis naudojimo instrukcijos nurodymais. Kai perkate prekę rekomenduojama atidžiai susipažinti su visomis jos garantinėmis sąlygomis ir gamintojo suteikiamomis garantinio aptarnavimo paslaugomis. Garantines sąlygas galite rasti ir internete.

Nors kiekvieno gamintojo siūlomos garantinio aptarnavimo sąlygos šiek tiek skiriasi, vis dėlto kiekvienas reikalauja, kad jų parduota įranga būtų naudojama tik nurodytam tikslui, todėl įsigydami gaminį būtinai tiksliai išsiaiškinkite jo naudojimo paskirtį. Be to neturi būti viršijamas leistinas įrangos naudojimo arba resursų intensyvumas. Šis aspektas ypatingai svarbus įvairiems spausdinimo įrenginiams, pvz., puslapių skaičių, leistiną atspausdinti per metus, jūs atspausdinote per mėnesį; šiuo atveju pažeidžiamos garantinės sąlygos, kadangi atspausdintų puslapių skaičius yra viršijamas net 12 kartų.

Svarbu, kad garantinio aptarnavimo metu būtų naudojamos tik originalios gamintojo tiekiamos atsarginės dalys. Tik tokiu atveju prekė veiks nepriekaištingai bei kokybiškai. Juk gamintojas tikrai negali būti atsakingas už kitų analogiškų gamintojų tiekiamas panašias atsargines dalis. Nepamirškite, kad turima įranga būtina naudotis vadovaujantis naudojimo instrukcijomis, išdėstytomis įrangos naudojimo vadove. Atliekant tam tikrus veiksmus nereikėtų naudoti per didelės jėgos, taip pat venkite įstatyti įvairias dalis netinkamai, naudoti įrangą neteisingai. Dėl tokių veiksmų įranga gali sugesti, o garantinis remontas tokiu atveju dažniausiai neteikiamas.

Svarbu atsiminti, kad kai kurioms įrangos dalims gali būti taikoma ir ribota garantija. Štai, pavyzdžiui, neatsižvelgiant į tai, kad nešiojamojo kompiuterio garantija dažniausiai galioja trejus metus, jo baterijai yra taikomas tik 6–12 mėnesių garantinis aptarnavimas.