Mano nauja mityba

AvokadasApie mitybą yra pridiskutuota šimtai laidų ir forumų ir straipsnių. Kur gi yra tiesa? Ar kiekviena žmogui reikalinga skirtinga mityba? Teko skaityti ir straipsnį, kur buvo teigiama, kad mityba priklauso nuo žmogaus kraujo grupės. Tai yra, jei nori būti sveikas, turėtum vengti kažkokių produktų ir kitų produktų vartoti daugiau. Tikėti ar tikėti? Na sako, kad apie tai yra ir knyga parašyta, o tokie tyrimai su kraujo grupėmis buvo atliekami daugiau kaip 30 metų. 30 metų! Skamba tikrai įtikinančiai. Taigi, būdamas antros kraujo grupės atstovas, perskaičiau, kad man labai tinka valgyti vaisius ir daržoves, o mėsa nėra būtina. Taigi, nusprendžiau savaitei atsisakyti mėsos ir stebėti savo kūno pokyčius.

                  Į pirkinių sąrašą įtraukiau daugiau žalumynų, bulvių, avokadų (kurie man anksčiau atrodė visai beskoniai, tačiau po savaitės valgymo pasidarė tikrai skanūs), įvairių žirnelių, pupų, riešutų, saulėgrąžų, datulių, razinų ir kitokių produktų. Galiu pasakyti, kad iš čia paminėtų produktų aš juos anksčiau valgydavau geriausiu atveju kartą per savaitę. Ką jau kalbėti apie avokadą – to išvis jau daug metų nė ragavęs nesu. Taigi, pradėjau savo naująją dietą.

                  Iš pradžių buvo sunku su patiekalais. Tiesiog grauždavau riešutus, valgydavau daržoves tiesiog be nieko. Jau antrą dieną tas man atsibodo ir pradėjau internete ieškoti vegetariškų receptų. O jau gausybė to gėrio! Pirmas gamintas patiekalas – pupų kotletai nepavyko. Gavosi košę. Paskui ją tepiau ant duonos ir taip įveikiau. Nenusisekus, išbandžiau vegetarišką restoraną mieste – čia patiekalai kur kas geresni nei mano gaminti, o sojos troškinys kone mėsos skonio! Taigi per savaitę čia užsukau netgi tris kartus. Tiesa ir namie pradėjo sektis gaminti daug geriau – jau ne vienas patiekalas buvo tikrai skanus. Rytą pradėdavau nuo pusryčių – avokadas ant duonos riekelės su sviestu – puikus sumuštinis! Pietums gamindavausi kažką, kieno receptą rasdavau internete. Na o vakarienei pasilikdavau tiesiog riešutų ar džiovintų vaisių pagraužimui. Nauja dieta pamažu įgavo ritmą.

                  Ar po savaitės pajutau kokių skirtumų kūne ir savijautoje? Tiesą sakant, nelabai. Na, pasijutau kiek lengvesnis, tai yra, nepersivalgydavau, o ir virškindavau greičiau, po pietų neaptingdavau. Norint pamatyti tokios dietos rezultatus, iššūkį reiktų pratęsti bent iki mėnesio. Galbūt tą ir padarysiu…

Plačiau apie avokadus – http://www.agronomija.lt/sveikata/avokadas/